Bit of Everything

Göteborg

Kategori: Vardag

Den 15 december jobbade jag min sista dag på Scania. Den 16 december var jag i Göteborg och såg vår nya lägenhet tillsammans med mäklare och besiktningsman. Den 17 december åkte jag och min bättre hälft till Bangkok följt av Vietnam och Indonesien. Vi var borta en hel månad. En av de bättre månaderna i mitt liv! Och nu är jag inne på min andra lediga vecka sedan vi kom hem från Asien. Om sex dagar börjar jag på mitt nya jobb och om tio dagar får vi nycklarna till vår alldeles egna bostadsrätt i Göteborg. Jag håller därför på att försöka packa ned vår lägenhet här i Södertälje samtidigt som jag fullständigt dränker mig själv i inredningsinspiration och smider planer för vår nya lilla lägenhet. Vi går ner oss från 78 till 48 kvadratmeter så det kommer behöva säljas lite möbler samt köpas något nytt. Det går ganska fort att packa när man väl har börjat men eftersom S kommer bo kvar här till slutet av mars vill jag inte packa ner riktigt allt än.
 
 
Jag har gjort både powerpoints och excelark med förslag på inredning. Här är köket där jag tänker mig ett runt förlängsningsbart bord med Anton-stolar från MIO. Senare kommer jag också byta ut vår nuvarande IKEA-porslin mot blått och vitt Swedish Grace-porslin från Rörstrand samt tallrikar från serien "myndig" från IKEA.. 
 
 
Kommentera inlägget här: