Bit of Everything

Fredagsfräs

Kategori: Vardag

Nya påslakan från jysk med vackra fjärilar på. Kärlek!
 
Jag hade seg migrän inatt följt av vanlig arbetsdag på satelliten med den traditionella fredagsfräsen (äta lunch på stan). Dagen gick fort och kvällen likaså. Passade på att äta räkor och annat smått och gott ikväll samt titta på Pretty Woman nu när S ändå inte är hemma. Det är tyst och ensamt men jag gör mitt bästa för att tänka på annat än just ensamheten och min ångest som gärna smyger sig fram då. Så onödigt mycket oro och ångest har det varit de senaste två veckorna. Och jag vet precis vad det beror på. Att leva i ovisshet i mer eller mindre ett halvår tar på krafterna och på styrkan att orka hålla fasaden uppe. Jag tycker livet är lite orättvist just nu samtidigt som jag faktiskt har valt min väg helt själv. Det blev inte riktigt som jag eller någon annan hade tänkt sig tyvärr. Jag ska inte behöva be om ursäkt för jag har inte gjort något fel men konsekvenserna får jag ta vare sig jag vill eller inte. Är man med i leken får man leken tåla så att säga. Hur mycket det än kan komma att svida. Med det sagt ska jag inte hålla på och gräva ner mig i eländet mer denna kväll. Jag har helt enkelt kraschat ikväll som Hannah och Amanda hade uttryckt det. Det är skönt att bara låta tårarna rinna då. Sedan, imorgon, då känns allt mycket bättre för att inte tala om hur bra det kommer kännas när S kommer hem igen ♥ 
 
PS. Nu känns det ju fruktansvärt fel att klaga på livet just nu när flyktingkrisen och andra världsproblem är så oerhört tragiska. Jag har i alla fall dragit mitt strå till stacken och donerat en peng till radiohjälpen. Det känns bra i själen tycker jag :) 
Kommentera inlägget här: