Bit of Everything

Mörkt och kallt

Kategori: Vardag

Kappa Vero Moda | Kofta MQ
 
Nu är det på riktigt höst. Det ligger massor med löv på marken och temperaturen har fallit ordentligt de senaste veckorna. Jag fick till och med skrapa bilrutorna i morse. Mina händer är konstant kalla och det räcker inte längre att ha bara skjorta eller blus på jobbet. Tjockt och stickat om jag får be! Jag blir så otrolig påverkad av all reklam just nu med varma stickade tröjor och halsdukar. I helgen var jag och S i Ängelholm och jag ramlade in på både Lindex och MQ för att kolla sortimentet av stickat. Jag har spanat in en stickad polotröja på Lindex men tyvärr kändes den något sticksig mot bar bud. Jag har köpt sådant förut vilket slutat med att det har hängt orört i garderoben. Istället blev det en vit kofta från Bondelid som jag har spanat på sedan förra hösten. Den blir perfekt att ha på jobbet. Problemet med kalla händer har jag tyvärr inte löst ännu. Datorarbete med vantar är ganska krångligt (ja, jag har testat). Jag tycker det borde finnas datamöss med värmeslingor i... Finns det? Om inte, kom ihåg var ni hörde det först!
 
Resten av kvällen ska jag ägna åt lite datorarbete, diska, duscha och kolla på serier. Finns det några bra serier just nu? Jag tycker att jag har en ganska bra och lagom lång lista med tv-program och serier att följa för tillfället. Bron, Homeland, Orange is the new black, Hela Sverige bakar och Svenska hollywoodfruar. Kanske får det bli OC eller Sex and the city för omväxlings skull.
Kommentera inlägget här: